Personlig effektivitet og Outlook – Modul 1
Kære IDA kursist
I en verden, hvor vi konstant prøver at blive endnu bedre til at løse vores opgaver og samtidig modtager mange mails, opkald og opgaveskift, kan dagene forsvinde enormt hurtigt – og nogle gange kan man være i tvivl om, hvad man faktisk fik udrettet i løbet af dagen. I andre perioder har vi måske en fornemmelse af hele tiden at være bagefter. Hvis dette står på i længere perioder, kan det tære på overskuddet.
Planlægning og bevidst prioritering er beviseligt et virksomt greb til at sikre overblik og overskud i hverdagen. Som fremragende sidegevinster kan nævnes at man faktisk når mere og samtidig opnår en større ro (både når man er på arbejde – og når man lukker computeren med god samvittighed og går hjem.
Dette kursus skal derfor give dig værktøjer til at ændre arbejdsvaner og måden, vi dagligt tilgår og tilrettelægger vores arbejde på.
Det indebærer konkret, at du fremadrettet vil opleve:
- Du bliver bedre klædt på til en omskiftelig og digital hverdag, så du roligt og effektivt kan navigere i hverdagens opgaver, e-mails, møder
- Du kommer til at bruge Outlook som et redskab til at få en nemmere hverdag med større overblik og dermed større effektivitet og ro i hverdagen
- Det er dig, der styrer din indbakke og ikke omvendt
- Du går hjem med god samvittighed (og en tom indbakke)
- Du kommer på forkant med opgaverne
- Du når det, du planlægger
Når du er færdig med kurset, har du blandt andet, helt konkret fået redskaberne til:
- Samlet kalender- og opgavestyring og prioritering i Outlook.
- Organisering af indbakken så du kan prioritere og kommunikere om, hvornår opgaver kan forventes løst.
- Du oplever mindske spildtid på at tjekke mail. Du vil i stedet opleve, at du skaber værdi og overblik ved at behandle mails og løse opgaver.
Dit forløb består af flere moduler og hvert modul indeholder lektioner der kan bestå af videoer, artikler, opgaver og quizzer.
Du ønskes velkommen til kurset fra
Det Digitale Akademi